torsdag 8 maj 2008

Typiskt!

Visst är det typiskt! Det är ytterst sällan som den skånska slätten erbjuder nuvarande betingelser för att cykla - solsken, temperaturer på över 20 grader SAMTIDIGT som det i princip är vindstilla. Dessutom är min sambo i Stockholm hela veckan så det finns inga "obligations" på hemmafronten - med andra ord optimala förutsättningar för en 20+ timmars träningsvecka, och vad står där då i mitt träningsprogram? Jo, lugn vecka då jag i princip bara skall ligga på sofflocket och restituera. Igår blev det dock en lugn återhämtningsrunda på en dryg timme och ikväll var det planerat 30 sekunders maxintervaller på trainern, men jag vägrar sätta mig på trainern i detta vädret! Det blir istället en lugn runda ut till bokskogen, och väl där så kör jag mina intervaller i en av backarna.

Igår gjorde jag förresten något som jag aldrig trodde jag skulle göra, eller rättare sagt Stefan gjorde det. Han borrade två hål i min tävlings-kolfiberram! Visst jag inte bättre så skulle man tro att han blivit desperat och gjorde allt för att sabotera för mig, men så var inte fallet! Det vi gjorde var att göra två fästen för en flaskhållare. Ramen har ursprungligen endast fästen till en flaska, men till långloppen behöver man två. Förra året körde jag med en flaska i bakfickan på tröjan, vilket inte är helt optimalt! Trots att jag var ganska nervös under själv momentet, så måste jag säga att det blev himla bra. Fast det är väl tur att man har gått ned ett par kilo de senaste veckorna så att man inte överbelastar sadelröret, nu när där är två extra hål :-)

Bifogar förresten en bild på de nya teamkläderna som vi går och väntar på! Visst ser de bra ut?! De vita Assos-kläderna vi har nu håller i och för sig mycket bra klass, och som jag tidigare sagt så är allt cykel-vitt ju ren cykelporr, men de nya kläderna är nog ett snäpp sexigare!

Inga kommentarer: