torsdag 15 maj 2008

Färdigtränad

Ja nu var man färdigtränad för denna gång, nu är det bara att vila sig i form tills på söndag. Under gårdagen avverkades ett pass med både 45-15 intervaller och tröskelintervaller på slingan ute i Bökeberg. Kroppen kändes sådär lite halvskit, svarade inte riktigt som jag ville. Tror dock till dels att det berodde på lite dålig motivation under passet. Var väl egentligen bara jaktstarten då jag jagade in 1 minut (under två varv på slingan) på Christian som kändes hyfsat. Senaste dagarna så har det känts som om jag hade en infektion/förkylning på gång, har varit sådär allmänt trött i kroppen. Det hade varit typiskt om jag hade blivit sjuk nu, dagarna innan den riktiga tävlingspremiären. Fast det borde ha brutit ut på riktigt efter passet igår, och det har det inte. Körde 3 timmars distans med Christian och Eskil (triathlet som också cyklar med CK Ringen) i förmiddags. Återigen den lite sega känslan i benen! Fast jag lyckade siallafall att återigen bli dagens spurtkung :-) Fast triathleter är väl inte precis de mest explosiva cyklisterna......

Som sagt resten av dagen och imorgon blir det vila och sedan blir det ett kort pass med lite spurter och fartökningar på lördag för att väcka kroppen till liv innan vi sätter oss i bilen för att åka mot Skövde. Sen skall förhoppningsvis benen vara pigga på söndag! Det skall bli skoj att se vart man står i förhållande till konkurrenterna, i förhållande till förra året osv. Men också lite nervöst, nu skall man ju prestera :-) Det som oroar mest tycker jag är vädret! De lovar 6-7 grader, ingen sommarvärme precis. Prognosen visar också lite skurar, hoppas dock vi slipper regnet. Det brukar iofs vara kallt vid starten till Billingeracet, och det är lite dumt att starten går nede i stan vilket gör att man inte har möjlighet att typ lägga av sig ytterkläder. Men det löser sig säkert på något sätt. Nu är det bara att ladda!

Inga kommentarer: