onsdag 28 maj 2008

Testdag!

Vädret i dag inbjuder till snabb intervallträning i skogen. Istället skall jag sitta på en trainer inomhus i eftermiddag, det är nämligen dags för att köra en ny omgång tester i dag. Sist jag körde laktattest var den 8:e januari, så man borde väl ha förbättrat sig en smula. Dessutom skall jag köra syreupptagningstest också i dag, och det har jag aldrig provat förr. Med andra ord blir det spännande, spännande att se om man bara har mycket sämre värde, eller kanske rent av katastrofalt sämre värde än eliten. Det går ju rykten om att Fredrik E nyligen hade de bästa testvärdena som någonsin mätts upp på LIVI. Min laktatkurva (och puls) såg ut så här förra gången:
Annars har det mest varit lugn återhämtningsträning de senaste dagarna. En löprunda och bålstyrka blev det under måndagen (pga ösregn) och en kort runda på racern i går. Ganska lugnt på träningsfronten just nu faktiskt, mest för att vila och verkligen hitta formen till Lida Loop. Det är ju då som Fredrik har planerat in att jag skall toppa rent formmässigt.

Förresten, resultat och bilder har kommit upp från Gran Fondot i lördags. Resultaten finns här och bilder från Cykelcity.se kommer här:

Starten, jag finns längst ute till höger i bilden.

Klungan, jag är 3:e cyklist från vänster.

Lite suddig bild, men dock!

Skånes brantaste backe: Lotta på Åsen. Jag och Patrik Heiler på väg upp. Klungan syns i bakgrunden.

Inga kommentarer: