torsdag 22 maj 2008

Livet efter Billingeracet..

Öken! Om jag har räknat rätt så har jag missat gränsen för att få starta i fålla 1 med typ 30 sekunder....30 sekunder! Så nu blir det till att återigen starta med bösset där nede i fålla 2...hoppas att dom inte smittar :-)

Benen börjar vakna till liv igen efter Billingeracet. Inte för att jag var speciellt sliten efter loppet, men det var tänkt att måndag och tisdag skulle bjuda på lite lugnare dagar. Under måndagen skulle jag bara springa en kort runda för att mjuka upp kroppen och sedan köra bålstyrka, men dum som jag var så frågade jag Christian "jag springer en mara under 3 h efter jag cyklat 18 mil" Månsson om han inte skulle hänga med på en kort runda....glömde bara liksom att definiera vad jag menar som en kort runda. Det blev 1h 10 min och typ 13-14 kilometer, alldeles för långt för min ben! Efter det var jag sliten!

Tisdagen blev en lugn återhämtningsrunda på racern (ensam!) och gårdagen bjöd på en ny trevlig landsvägsrunda med Per Wahl, Patrik Paulsson och Christian Månsson. Vi rullade en runda på 8 mil i ok tempo, med en hel del skyltspurter/maxintervaller. Syftet med dessa pass är att de skall väcka upp benen och träna lite fart typ, utan att det skall slita för mycket. Det är ju korta intervaller och mycket vila. Gör man ett gäng så sliter det dock ganska bra trots allt, och på hemvägen igår var där en del som var rätt trötta.

I eftermiddag blir det ett pass på racern igen! Det är ju Cykelcitys Gran Fondo i helgen, så man får ju vänja sig vid att sitta på fincykeln. Tröskelintervaller blir det! Christian har varslat om att han tänker köra på tempohojen. Härligt! då blir det säkert hårt och med blodsmak i munnen :-)

Vi hade ganska mycket diskussioner om kolhydratladdning i helgen. Medans Stefan L proppade sig full med Carboloader & pasta så körde jag på vanligt vatten, sallad, grönsaker och tonfisk! Hittade ett ganska bra citat om just kolhydratladdning: "Vilka förespråkar eller praktiserar det (kolhydratladdning) idag fortfarande? Jo, bara svenskar. I princip. Eller folk som i allmänhet har huvudet under armen… " Sug på den!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, jag var trött på slutet, dagarna efter Billingen börjar nu kännas i benen. Nu är det vila inför helgen som gäller. Tack för bra pass!

Jag kör också laddning med mat och grönsaker, fokuserar på bra fett, bra proteiner och vanlig mat. Alltid funkat. Glöm Uppladdningen och träna istället fettförbränningen, den som är avgörande. :-)

Magnus Mattsson sa...

Precis, men det är svårt att övertyga Stefan och de andra om att det funkar, de är ju indoktrinerade med pastaladdning. Jag tycker mest att man känner sig uppblåst och pösig av det!

Anonym sa...

Ja, man blir tung i kroppen. För att citera en viss känd triathlet som gett detta ett ansikte:

"den stora bröd-och flingkonspirationen med Uppladdningen-foldern som bas.."

Hehe, jag kan hjälpa dig med argument.

Lycka till i helgen!

Magnus Mattsson sa...

Tack och Kört hårt i Borlänge!