tisdag 13 maj 2008

Spurtkung för en dag!

Boonen, Zabel, McEwan, Mattsson....ja så kändes det i dag! Det är inte ofta jag får vara spurtkung, men i dag fullkomligt krossade jag Christian. I och för sig är väl ingen av oss känd som någon spurtare, men det var ändån skönt att vara snabbast! :-) Dagens 30 sekunders maxintervaller blev till en början lite halvslöa, det kändes lite segt och tungt..ungefär som det gjort nu i snart 3 veckor. Men sen när det blev lite tävling så blev det betydligt bättre kvalite, och det kändes som om det lossnade i benen - skönt! Annars hade jag nog börjat bli lite smått orolig inför Billingeracet på lördag. Hoppas att det lossnar ordentligt under morgondagens intervaller, så att att man under torsdagens distanspass bara kan njuta och absorbera träningen! På tal om Billingeracet så ser vädret ut till att bli lite sisådär. Ganska kallt som det brukar vara, och eventuellt någon regnskur. Hoppas bara inte det blir några större mängder nederbörd för då blir det nog en mycket hård bana. Svårt att säga hur tålig banan är.
Dags för mig att dra mig tillbala och låta mina skins sköta restitutionen :-) Är mycket nöjd med dem, och återkommer snart med en längre utvärdering av dem!

Inga kommentarer: