onsdag 5 mars 2008

Är du tjocksmal?

Rubriken är hämtad från tidningen iForm. Länge har jag funderat på vad tjocksmal egentligen betyder? Fast nu har jag nog kommit på det - det är så cyklister känner sig! Alla andra tycker att man är smal, men själv känner man sig bara tjock!

I dag var det dags att skrämma igång den gamla kroppen efter 2 dagars vila med ett trainerpass och bl.a. ett gäng 15-15 framför Nephew på TV'n! Otroligt så fräsch kroppen kändes efter bara två dagars återhämtning. Märks verkligen att jag har blivit bättre på att tåla mer träning. Den enda känningen jag har är att jag har rejält ont på ovansidan av handen, där jag också är svullen. Förmodligen har remmen på stavarna legat och pressat på en sena eller liknande. Som tur är så cyklar man inte med baksidan av handen!

I morgon blir det styrkeintervaller på cykeln i backe. Skall försöka samla så många höjdmeter som möjligt på ca 3 timmar. Undrar hur mycket det kan bli? 1500 hm?

.......i dag anmälde jag mig till Vasaloppet 2009! Så dum är jag!

Inga kommentarer: