torsdag 26 juni 2008

Vila

folk säger att vila skall vara bra, att man skall vila sig i form och så vidare! Jag ger inte ett dugg för alla de där teorierna, min kropp behöver träning för att den skall vara alert och pigg! Pga min lilla förkylning över midsommarhelgen så har det blivit allt för mycket ofrivillig vila....hela 5 dagar utan träning och kroppen har bara känts hur seg som helst! Igår var det då dags att träna igen. På programmet stod det 2x30 min precis under tröskeln. Platsen var det stökiga singletracket i Sjöbo för att också få lite styrka mm för ryggen och överkroppen samt bättra på tekniken.

Kroppen var inte speciellt pigg, men positivt var att jag inte kände något av förkylningen (och det blev inte värre under natten iheller). Hade inga problem med att hänga på varken Martin Wenhov eller Christian Månsson trots att jag körde med stel gaffel. Omvänt så hade jag inte speciellt mycket lust att atackera utan det var rätt bekvämt att ligga där runt tröskeln. Att köra 30 min nonstop i så pass stökig terräng sliter dock kunde jag märka i morse, rejält sliten både i armar och ryggslut. Bara att inse att man måste vara stark för att kunna köra med stel gaffel! (kanske därför jag är skapt med mina köttbullsöverarmar?). I dag blev det 3 h distans med Christian. Var som sagt sliten sedan gårdagen så det blev i ett ganska lugnt tempo. Ikväll blir det en löprunda och lite bålstyrka och sen får vi hoppas att kroppen repar sig till Ränneslättsturen på söndag. Min målsättning med söndagens lopp får justeras något då jag är långt ifrån någon toppform just nu - topp 5 placering får vara ett mer realistiskt mål.

De senaste dagarna har som sagt varit hektiska för min del, och både sömn och träning har fått prioriteras ned. Resultatet av att man inte har balans mellan träningen och vardagen blev som sagt en förkylning. Fast nu har det mesta fallit på plats, så framöver blir det både fler uppdateringar här och mer kvalitet på träning. Skall vara tillbaks i gammal god form till Mörksuggejakten i Rättvik - en av mina favoritbanor.

Inga kommentarer: