fredag 13 juni 2008

Dubbeltävling i helgen

Gårdagens träning bjöd på 2 timmars fartlek med Lars T, Tim, Patrik, Oskar och Christian - en bra runda genom både Bokskogen och Bökeberg. Själv så tog jag det lugntm dels då jag var lite sliten från dagen innan och dels då jag måste hinna restituera innan helgens dubbeltävling i Suunto Sydmtb Cup 2008. Tävlingarna körs i Borås (mer info här) och enligt uppgift så skulle iallafall lördagens bana vara en hård/kuperad sak, men väldigt trevlig. Söndagens tävling vet jag inte så mycket om. Målsättningen för mig är självklart att plocka så många poäng som möjligt i H30 (vinna?), men i övrigt så tar jag det mest som en helg med ett par bra kvalitetspass. Dessutom så skall det självklart bli trevligt att återse Borås, en stad jag spenderade en hel del tid i under min studietid (hade praktikplats på brandstationen i Borås). Tyvärr så lovar väderutsikten regn, något jag normalt inte ser fram emot, men efter vinsten i Billingeracet så är det kabnske dags att omvärdera?? Hur som haver så skall där iallafall rejält med stans vätska i däcken i dag! Återkommer givetvis med tävlingsrapport!

Inga kommentarer: