onsdag 11 juni 2008

Eländet fortsätter

I dag presterade jag nog årets sämsta träningspass på sitt sätt, på ett annat sätt så var det ett träningspass som gav ett par positiva besked! Det var dags för veckans hårda intervallpass, på programmet stod syraintervaller i form av 10 st 45-15, därefter 5 minuters tröskelintervaller och avslutningsvis 10 st 15-15 intervaller och deltagarna var Stefan L, Patrik Paulsson, Christian M och Martin Wenhov - med andra ord upplagt för ett kanonpass. Men herregud vad min kropp var sliten i dag. Lida Loop sitter nog i till en del, men framförallt så hade jag rökdykt hela dagen på jobb, något som tär på kroppen. För att göra en lång historia kort så kunde jag inte hålla tempot i dag, eller jo det kunde jag i 2-3 minuter, men sedan bara tokdog kroppen...det var inte benen som dog, utan kroppen kändes bara "utmattad". Jag körde dock igenom alla intervaller, om än med väldigt olika resultat! Positivt var att jag kunde köra trots att kroppen var så sliten, och att det inte var några problem att få upp pulsen, snarare tvärtom - så det är inte frågan om överträning utan systemet svarar bra.

Får ta det lite lugnare imorgon för att ladda och återhämta mig inför helgens dubbeltävling i Borås. Ryktet säger att banan är rolig, men väldigt kuperad och hård. Trots att jag ser ut som en köttbulle så passar kuperat mig bra, den långa backen på dagens intervallslinga var faktiskt enda stället då jag körde bra och tog in på de andra. I övrigt så har jag begränsat med tid för att uppdatera här just nu - händer minst sagt mycket i mitt liv just nu! Återkommer med en rapport om det när pusselbitarna faller på plats!

Inga kommentarer: