tisdag 15 april 2008

Reviderat tävlingsprogram

Efter lite funderande så har jag beslutat mig för att satsa på Suunto Syd MTB Cup 2008 istället för Dustcup. Dels hade jag redan många avdelningar i Dustcup som jag av olika anledningar inte kunde köra, och dels så tycker jag att Syd MTB Cup innehåller flera utmanande och roliga banor/lopp. Sen är det klart att det alltid är roligare att kämpa om pallplatserna, än att bli typ topp 20. Långloppscupen är fortfarande det viktigaste målet i år, men mitt mål med Syd MTB Cup är att vinna H30 klassen totalt och pallplats totalt i alla lopp jag kör! Detta innebär att tävlingsprogrammet för 2008 komer att revideras något, och det nya programmet ser ut som följer:

2 maj Mjölbybiken (B), MTB XC, SE
18 maj Långa Billingeracet (A), MTB långlopp, SE
24 maj Gran Fondo Eslöv (B), linjelopp, SE
1 juni MCK's MTB Tävling (B), MTB XC, SE
8 juni Lida Loop (A+), MTB långlopp, SE
14 juni Ymerracet (B), MTB XC, SE
15 juni Borås MTB (B), MTB XC, SE
29 juni Ränneslättsturen (A+), MTB långlopp, SE
13 juli Mörksuggejakten (A+), MTB långlopp, SE
19 juli Heino Cykler loppet (C), linjelopp, SE
10 aug Finnmarksturen (A), MTB långlopp, SE
17 aug Grevaloppet (B), MTB långlopp, SE
24 aug Snapphaneturen (A+), MTB långlopp, SE
30 aug Bockstensturen (A+), MTB långlopp, SE
4 sept EMG linjelopp (B), linjelopp, SE
10 sept SM för brandmän (A), MTB XC, SE
14 sept Århus MX (B), MTB långlopp, DK
20 sept SM marathon (A+), MTB långlopp, DK
27 sept Åstorps XC (B), MTB XC, SE
28 sept Bockaracet (B), MTB XC, SE

Inga kommentarer: