onsdag 16 april 2008

Cykelporr

Det har varit två händelserika dagar! I tisdags blev det till att köra intervallerna på egen hand eftersom ingen annan kunde hänga på. Gillar inte att köra intervaller på egen hand, speciellt inte då det handlar om syratålighet eller tröskelintervaller. Det kan vara svårt (omöjligt...) att pressa sig så mycket som man behöver, man är ju lat och bekväm av natur :-) Väl ute i skogen så kändes det bra. Börjar bli ganska fäst vid träningscykeln, speciellt den stela framgaffeln från Token. Med ett 2.25 Nobby Nick och under 2 bars tryck i slangen så går det som en dröm så länge det inte blir allt för stökigt, och cykeln svarar direkt! Fast så fäst är jag nog inte ändån, Pro Sharken slår allt! Nå passet blev ett ganska hyfsat pass trots att jag var ensam, och jag fick pressat pulsen upp över 90% och den gjorde ont i låren. Tror jag har skrivit det förr, men jag gillar de här intensiva men effektiva passen skarpt!Väl hemma igen så låg där en avi från posten och väntade i hallen = cykelgodis på posten! Denna gång ett par skins och ett par stödstrumpor från Wiksell Sport. Recovery tightsen skall främja återhämtningen, och vad kunde passa bättre än att prova det efter ett syrapass? Kommer att prova det ytterligare under träningslägret på Mallorca, så jag återkommer med ett utlåtande. Senare på kvällen kom Lars förbi med ännu mer cykelgodis, denna gång i form av ett stycke cykelporr:
Det är bara att inse att all vit cykelutrustning, oavsett om det är kläder, styrtejp eller en sadel är att betrakta som cykelporr! Men visst är den läcker den nya sadeln från Token. Det stora problemet jag har just nu är huruvida jag skall sätta den på finracern eller tävlingsmtb'n? Men det får väl i högsta grad betraktas som ett I-landsproblem.

Dagens träning stod på ett distanspass för att trötta ut kroppen, tillika var det sista landsvägspasset innan Mallorca eftersom cyklarna skulle lämnas för transport i dag. Rullade ut vid 8-tiden med Per Wahl och Christian Månsson. Christian körde för första gången på sin nya tempocykel från T-bikes. Vilket monster det är, en riktigt rå look (speciellt när Zipp-hjulen sitter på). Återkommer med en bild av denna skapelse. Träningspasset i sig blev inget att ropa hurra fö. Fick kört nästan 100 km med ett snitt på lite drygt 30 km/h, men jag var plågad av magknip hela passet så jag kämpade mest på och längtade hem. Eftermiddagen har jag använt på att lämna cyklarna i Köpenhamn, för på lördag bär det av till Mallorca! Sug på den! 6:e året i rad jag besöker ön för att cykla, och det har fortfarande inte blivit tråkigt. Träffade på de gamla vapenbröderna från de tidigare turerna när vi lämnade cyklarna. Tyvärr så skulle proffscyklisten Claus Mikael Möller varit med i år, men sjukdom har visst stoppat honom. Synd, det hade varit skoj att köra mot honom. Förra året körde han upp för Calobra på 29 minuter (och det med en rejäl förkylning och influensa i kroppen). Carsten (a.k.a. Stålben) och Jägar John (och givetvis Stefan & Lars) skall med, så det bådar för spännande kamper uppför bergen :-D

Dags att svida om för en löptur med Christian, och nu har jag väl iallafall nämnt mina samarbetspartners tillräckligt mång agånger :-)

Inga kommentarer: