lördag 23 augusti 2008

Tur att Danmark finns så nära!

SVT väljer att att prioritera damhandboll (utan svenskt deltagande) före en MTB final, eller för den delen Taekwondo (med, om jag förstått det rätt, svenska intressen). Skandal! Har precis insett att jag aldrig kommer att kunna flytta längre bort från Danmark, än att jag kan ta in deras TV-sändningar! Länge leve dansk TV2!

Veckans träning har flutit på fint! Fick till några riktigt bra 30-sekundare i onsdags följt av ett långpass på MTB'n i torsdags (med härligt trötta ben). Vila igår och i dag skall jag bara köra en timme för att väcka upp benen!

I morgon är det ju Snapphaneturen som gäller! Och som vanligt höll jag på att säga så står väderutsikten på regn. Förra helgen tävlade vi i Blekinge, och då vart det regnoväder där. Denna helgen skall vi tävla i Skåne, och då är det givetvis regnoväder här. Upp till 35-40 mm kan det komma. Endurospåren på Snapphaneturen kommer att vara som oljade bowlingrännor i morgon. Grusvägarna som våt cement!
Fast man börjar ju bli hördad, det är ju i princip bara Lida Loop och Mölndals MTB tävling som har haft torrt och fint väder. Övriga tävlingar har på något sätt varit präglade av regn, snö och faktiskt ovanligt kallt väder - tex nästan nollgradigt i maj eller 12 grader i början på augusti - man kan ju nästan tro att cykelcross säsongen redan har börjat :-) Fast cykelcross är ju fantastiskt roligt, så det blir det i morgon också!

Snapphaneturen blir egentligen bara ett hårt träningspass i uppladdningen till SM, men visst kommer jag att köra för en bra placering! Det är väl den mest prestigefyllda tävlingen vi har här i Skåne, även om startfältet har varit lite väl tunnt senaste åren. För 4-5 år sedan körde ju stora delar av svenska eliten tävlingen, men nu verkar det svårt att locka andra än skånska cyklister. En liten bonusbild från Snapphaneturen 2006, då det regnade precis hela loppet. Jag körde in på den tråkiga 4:e platsen! Lägg märke till att där är flames på cykelkläderna :-) Nästa år är det dags att ikläda sig den tävlingsdressen igen när det blir dags för Heino Cup! Skall bli superskoj.

Inga kommentarer: