torsdag 14 augusti 2008

Terapi

Den senaste veckan har jag ägnat åt att straffa kroppen! Eftersom jag var rätt besviken på mig själv för att jag utgick ur Finnmarksturen så har den fått extra mycket stryk! :-) Det började i söndags med 6x3 min med en puls på 95% direkt följt av 3x10 min tröskelintervaller, varefter jag snörade på löpskorna och sprang ca 13 km. Måndagen ägnades åt ytterligare ett löpass samt bålstyrka. I tisdags blev det 5st intervaller med hög kadens samt 6x30 sek där jag verkligen maxade (lyckades faktiskt att få det att svartna för ögonen). Onsdagen bjöd på klassiska 4 minutare på 95% samt lite styrkeintervaller. Och i dag var det då dags för det största straffet - långpass.....på MTB'n :-) Vädret var ju inte det mest inbjudande: regn och en vind på 12-13 m/s. Men jag tvingade ut mig själv och körde Sjöborundan med extra rundor i Vombs Fure, vid Björka (nu slipper jag Rotweilern) samt vid Snogeholm. Avslutade med backintervaller uppför pizzabacken och snörade på löpskorna vid Genarps IP och tog en kort löprunda direkt! Blev 5 h totalt i blandat ösregn, åskoväder, stormvindar och avslutningsvis faktiskt solsken! Ren terapi för en som inte tycker att det är skoj att köra MTB! Roade mig också med att ta lite bilder i dag....det är ganska svårt att fota sig själv samtidigt med att man cyklar.


Pro Sharken fick slita i dag! Det var tidvis ganska tungkört i dag, men jag är ändån förvånad över hur bra skogen har klarat regnet.
Nu blir det återhämtning med Skinsen, och jag skall vila helt i morgon. På lördag tänkte jag köra ett kort kvalitetspass och se hur det ligger till motivationen till Grevaloppet på söndag! Förresten, på tal om Skins. Är det någon som känner mannen på bilden nedan? Har hört rykten om att han sprider skräck bland grannarna nede på Limhamn. Akta er, det verkar ha gått för långt för honom.

2 kommentarer:

Martin Wenhov sa...

Är det detta som kallas för chockterapi? Ont ska med ont fördrivas!

Hoppas motivationen kommer tillbaka så att det blir en orange rygg att hänga på nu på söndag.

Magnus Mattsson sa...

Oavsett vad det heter så hoppas jag att det hjälper!