måndag 21 juli 2008

Semester

Semestertider nu, och för min del betyder det att jag befinner mig i sommarhuset (utan tillgång till internet) - därav den begränsade uppdateringen av bloggen. Sedan sist har jag hunnit med en tredjeplats i Mörksuggejakten, som jag är mindre nöjd med. Benen och kroppen var inte speciellt pigga, vilket resulterade i en dålig masterstart och en dålig färd upp till Vidablick! Det gjorde att jag hamnade längre bak i fältet än jag brukar, och fick slita en hel del på gene hand. Körde större delen av loppet med Benny Andersson, och det blir ganska slitit att bara vara två som hjälps åt med dragjobbet. Därefter har jag mest tagit det lugnt med mtb'n (för att hitta motivationen igen), och i princip uteslutande kört landsväg. I lördags körde jag Ringenloppet, som är ett linjelopp utanför Malmö. Ett stort fält med cirka 90 startande. Tyvärr så hade jag själv varit med i ett utbrytningsförsök (och blivit inhämtad) när det avgörande utbrytningen stack, vilket gjorde att jag inte hade krafter att gå med. Låg sedan långt fram i klungan resten av loppet och högg på i stort sett allt :-) På sista varvet gjorde jag ett riktigt ryck och gick ifrån klungan solo och kunde sedan håll ain till mål. Eftersom utbrytarna hade börjat taktikköra så kom jag nästan ifatt dem, men till slut blev det en hederlig 7:e plats! Kul det där med landsväg!

Den närmaste tiden blir det mest lite grundträning igen, för att förbereda formtoppen till tävlingarna under augusti och september.

Inga kommentarer: