fredag 4 juli 2008

JFT!

Christian Månsson, Patrik Paulsson och jag körde 2x30 min tempointervaller på fincykeln igår! 30 minuter är länge och hårt (speciellt när man inte kan ligga på rulle)! Att sedan göra det två gånger när det blåser 10 m/s gör det ännu jobbigare. Var ju förberedd på att det skulle bli hårt i motvinden, men tänkte att i medvinden blir det säkert svårt att hålla pulsen uppe....öhh knappast. Även om det är medvind så krävs det lite arbete för att hålla hastigheten över 50 km/h (54,5 km/h som mest).

Jag var stark igår! T.o.m. starkare än Christian, som normalt älskar motvind! Ett av de bästa träningspassen jag har kört på länge - för en kort sekund kändes det som om jag var Cancellara! Men, det var ett supereffektivt pass som tog rejält!! Dags att sluta gnälla och hitta en massa bortförklaringar och ursäkter nu - JFT!!
Skall man satsa på landsväg nästa år istället?

Inga kommentarer: